Службы Великого поста. Великий Канон Андрея Критского. Мариино стояние. Двенадцать Страстных Евангелий - стр. 11
Иже пе́рвее на престо́ле, наг ны́не на гно́ищи гно́ен; мно́гий в ча́дех и сла́вный, безча́ден и бездо́мок напра́сно[29]: пала́ту у́бо гно́ище и би́серие[30] стру́пы вменя́ше.
Слава, Троичен: Неразде́льное Существо́м, несли́тное Ли́цы богосло́влю Тя, Тро́ическое еди́но Божество́, я́ко единоца́рственное и сопресто́льное, вопию́ Ти песнь вели́кую, в вы́шних трегу́бо песносло́вимую.
И ныне, Богородичен: И ражда́еши, и де́вствуеши, и пребыва́вши обою́ду естество́м Де́ва: Рожде́йся обновля́ет зако́ны естества́, утро́ба же ражда́ет неражда́ющая. Бог иде́же хо́щет, побежда́ется естества́ чин: твори́т бо, ели́ка хо́щет.
Ирмос: От но́щи у́тренююща, Человеколюбие, просвети́, молю́ся, и наста́ви и мене на повеления Твоя́; и научи́ мя, Спа́се, твори́ти во́лю Твою́.
Моисеов слы́шала еси́ ковче́жец, душе́, вода́ми, волна́ми носи́м ре́чными, я́ко в черто́зе дре́вле, бе́гающий де́ла го́рькаго сове́та фараони́тска. (Исх. 2,3)
Аще ба́бы[31] слы́шала еси́, убива́ющия иногда́ безвозра́стное му́жеское[32], душе́ окая́нная, целому́дрия дея́ние, ны́не, я́ко вели́кий Моисе́й, сси́[33] прему́дрость. (Исх. 1, 8-22)
Яко Моисе́й вели́кий еги́птянина ума́ уязви́вши, окая́нная, не уби́ла еси́, душе́: и ка́ко всели́шися, глаго́ли, в пусты́ню страсте́й покая́нием? (Исх. 2, 11–12)
В пусты́ню всели́ся вели́кий Моисей, гряди́ у́бо, подража́й того́ житие, да и в купине́ богоявле́ния, душе́, в виде́нии бу́деши. (Исх. 3, 2–3)
Моисе́ов же́зл вообража́й, душе́, ударя́ющий мо́ре и огустева́ющий глубину́ во о́браз Креста́ Боже́ственнаго: и́мже мо́жеши и ты вели́кая соверши́ти. (Исх. 14, 21–22)
Ааро́н приноша́ше о́гнь Бо́гу непоро́чный, неле́стный: но Офни́ и Фине́ес, я́ко ты, душе́, приноша́ху чужде́е Бо́гу оскверне́нное житие́. (1 Цар. 2, 12–13)
Слава, Троичен: Тя, Тро́ице, сла́вим, Еди́наго Бо́га: Свят, Свят, Свят еси́ Отче, Сы́не и Ду́ше, про́стое Существо́, Еди́нице, при́сно покланя́емая.
И ныне, Богородичен: Из Тебе́ облече́ся в мое́ смеше́ние, нетле́нная, безму́жная Ма́ти Де́во, Бог, созда́вый ве́ки, и соедини́ Себе́ челове́ческое естество́.
Ирмос: Возопи́х всем се́рдцем мои́м к ще́дрому Бе́гу, и услы́ша мя от а́да преиспе́дняго, и возведе́ от тли живе́т мой.
Во́лны, Спа́се, прегреше́ний мои́х, я́ко в мо́ри Чермне́м, возвраща́ющеся, покры́та мя́ внеза́пу, я́ко еги́птяны иногда́ и триста́ты[34]. (Исх. 14, 26–28; 15, 4–5)
Неразу́мное, душе́, произволе́ние име́ла еси́, я́ко пре́жде Изра́иль: боже́ственныя бо ма́нны предсуди́ла[35] еси́ безслове́сно любосла́стное страсте́й объяде́ние. (Числ. 21, 5)