Пасхальное богослужение с объяснением священника Александра Гумерова - стр. 4
Ад, Сло́ве, срет[59] Тя, огорчи́ся[60], челове́ка зря[61] обоже́на, уя́звлена[62] ра́нами, и Всесильноде́теля, стра́шным же зра́ком поги́бе[63].
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Катавасия: На Кресте́ Твое́ Боже́ственное истоща́ние прови́дя Авваку́м, ужа́сся, вопия́ше: Ты си́льных пресе́кл еси́ держа́ву, Бла́же, приобща́яся су́щим во а́де, я́ко Всеси́лен.
Песнь 5
Ирмос: Богоявле́ния Твоего́, Христе́, к нам ми́лостивно бы́вшаго, Иса́ия, Свет ви́дев невече́рний[64], из но́щи у́треневав[65] взыва́ше: воскре́снут ме́ртвии, и воста́нут су́щии во гробе́х, и вси земноро́днии[66] возра́дуются.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Новотвори́ши[67] земны́я, Созда́телю, пе́рстен[68] быв, и плащани́ца и гроб явля́ют е́же в Тебе́ Сло́ве, та́инство. Благообра́зный бо сове́тник[69], Тебе́ Ро́ждшаго сове́т[70] образу́ет[71], в Тебе́ велеле́пно[72] новотворя́щаго мя.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Сме́ртию сме́ртное, погребе́нием тле́нное прелага́еши[73], нетле́нно твори́ши бо, боголе́пно безсме́ртно творя́ прия́тие[74], плоть бо Твоя́ истле́ния не ви́де, Влады́ко, ниже́[75] душа́ Твоя́ во а́де странноле́пно[76] оста́влена бысть.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Из Небра́чныя[77] проше́д, и прободе́н в ре́бра, Соде́телю мой, из Нея́ соде́лал еси́ обновле́ние Е́вино, Ада́м быв, усну́в па́че естества́[78] сном есте́ственным, и жизнь воздви́гнув от сна и тле́ния, я́ко Всеси́лен.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.
И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Катавасия: Богоявле́ния Твоего́, Христе́, к нам ми́лостивно бы́вшаго, Иса́ия, Свет ви́дев Невече́рний, из но́щи у́треневав взыва́ше: воскре́снут ме́ртвии, и воста́нут су́щии во гробе́х, и вси земноро́днии возра́дуются.
Песнь 6
Ирмос: Ят бысть[79], но не удержа́н в пе́рсех[80] ки́товых Ио́на: Твой бо о́браз нося́, Страда́вшаго и погребе́нию да́вшагося, я́ко от черто́га от зве́ря изы́де. Приглаша́ше[81] же кустоди́и[82], храня́щии су́етная и ло́жная, ми́лость сию́ оставили есте́.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Бие́н был еси́[83], но не раздели́лся еси́, Сло́ве, ея́же причасти́лся еси́ пло́ти[84]: а́ще бо и разори́ся[85] Твой храм во вре́мя стра́сти[86], но и та́ко еди́н бе соста́в Божества́ и пло́ти Твоея́. Во обои́х бо Еди́н еси́ Сын, Сло́во Бо́жие, Бог и Челове́к.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Человекоуби́йственно, но не богоуби́йственно бысть прегреше́ние Ада́мово: а́ще бо и пострада́ Твоея́ пло́ти пе́рстное[87] существо́, но Божество́ безстра́стно пребы́сть, тле́нное же Твое́ на нетле́ние преложи́л