Лекарство от скорби и утешение в унынии. Молитвы и обереги - стр. 28
«Посему, – говорил Симеон Новый Богослов, – кто хочет отсечь страсти или стяжать добродетели, тому подобает паче всякого другого добра и подвига со всем усердием взыскать умиленного сокрушения, потому что без него никогда не увидать ему души своей чистою. Ибо как невозможно без воды вымыть загрязненное платье, так невозможно и душу омыть и очистить от скверн греховных без слез... Ибо умиленное сокрушение есть некий огонь Божественный, растапливающий горы и камни и превращающий их в луга и сады; оно изменяет души, его приемлющие, и бывает внутрь их источником, источающим живую воду, которая непрестанно бьет ключом, течет, как из какого родника, и напояет души, приемлющие Слово Божие с теплою верою.
Перво-наперво оно омывает скверну грехов у тех, которые делаются причастными его, потом вслед за омытием скверны грехов оно отмывает и страсти, и отбрасывает их, срывая, будто струпы с ран, разумею – лукавство, зависть, тщеславие и все порождения их. И не только это делает, он, как некий пламень огня, пробегает (по всему составу нашему), мало-помалу жжет и опаляет эти страсти, как терния, и, наконец, совсем уничтожает их. Это умиленное сокрушение сначала делает то, что стяжавший его горит сильным желанием совершенно избавиться и очиститься от страстей, потом возбуждает желание тех благ, которые уготованы от Бога любящим Его. И все это делает Божественный оный огонь сокрушения посредством слез».
Молитва Богу Отцу
Всемогущий Владыко, Премудрый и Всеблагий Господи, Светоначального Сына Пребезначальный Родителю и Животворящаго Духа Твоего вечный, присносущный Самоизводителю, Егоже величество неисчетно, слава несказанна, и милость безмерна. Благодарим Тя, яко воззвал еси нас от небытия и почтил еси драгоценным образом Твоим яко даровал еси нам, недостойным, не точию познавати и любити Тя, но еже сладостнейше есть, и Отцем своим нарицати Тя. Благодарим Тя, Боже милосердия и щедрот, яко преступивших заповедь Твою, не оставил еси нас посреде греха и сени смертныя, но благоволил еси Единороднаго Твоего Сына, Имже и веки сотворены суть, послати на землю нашего ради спасения, да вочеловечением Его и страшными страданьми, мучительства диаволя и тли смертныя свободимся. Благодарим Тя, Боже любве и сил, яко, по вознесении на небо дражайшего Спасителя нашего, умолен быв крестом Его, низпослал еси и Духа Твоего Пресвятаго на избранные Его ученики и Апостолы, да, силою Богодухновенныя проповеди их, озарят весь мир нетленным светом Евангелия Христова. Сам убо, Человеколюбивый Владыко, услыши ныне смиренную молитву недостойных чад Твоих, да якоже создал еси нас за едину Твою благость, искупил еси ны за едино благоутробие Твое, тако и спасеши нас по единому бесприкладному милосердию Твоему; зане от дел наших ниже следа спасения имамы, но чаяние праведныя мести отлучения от Пресветлаго лица Твоего; аще бо и о единем празднем глаголе взыскано будет в день суда и испытания, о неизчетных наших беззакониях, имиже согрешихом пред Тобою, кий, беднии, имамы воздати ответ? Сего ради весьма от дел наших отчаявшиеся оправдания, ко Твоей единей, всяк ум и всяко слово превосходящей, прибегаем благости, юже аки твердое основание надежды имущее, молим Тя: согрешихом, очисти, Господи! Беззаконновахом, прости, Владыко! Прогневахом Тя, примирися, Долготерпеливе, и сохрани прочее: ум, совесть и сердце наше от скверн мирских, избави и спаси ны от многомятежныя бури страстей и грехопадений, вольных же и невольных, ведомых и неведомых, и в тихое управи пристанище веры, любве и упования жизни вечныя. Помяни нас в милости Твоей, Господи, даруй нам вся, яже ко спасению, прошения, паче же чистое и безгрешное житие: сподоби нас любити Тя, и боятися от всего сердца нашего, и творити во всем волю Твою святую, молитвами Пречистыя Владычицы нашея Богородицы и всех святых Твоих, яко Благ и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу, и благодарение, и поклонение возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.