Большой православный молитвослов и Псалтырь - стр. 49
Ве́рую, Господи, и испове́дую, я́ко Ты еси́ вои́стинну Христо́с, Сын Бо́га жива́го, прише́дый в мир гре́шныя спасти́, от ни́хже пе́рвый есмь аз. Еще́ ве́рую, я́ко сие́ есть са́мое пречи́стое Те́ло Твое́, и сия́ есть са́мая честна́я Кровь Твоя. Молю́ся у́бо Тебе: помилуй мя, и прости́ ми прегреше́ния моя, во́льная и нево́льная, я́же словом, яже делом, яже ве́дением и неве́дением, и сподо́би мя неосужде́нно причасти́тися пречи́стых Твоих Та́инств, во оставле́ние грехо́в, и в жизнь ве́чную. Ами́нь.
Се приступа́ю к Боже́ственному Причаще́нию.
Соде́телю, да не опали́ши мя приобще́нием:
Огнь бо еси́, недосто́йныя попаля́яй.
Но у́бо очи́сти мя от вся́кия скве́рны.
Ве́чери Твоея́ та́йныя днесь, Сы́не Бо́жий, прича́стника мя приими́; не бо враго́м Твоим тайну пове́м, ни лобза́ния Ти дам, я́ко Иу́да, но я́ко разбо́йник испове́даю Тя: помяни́ мя, Господи, во Царствии Твоем.
Боготворя́щую Кровь ужасни́ся, челове́че, зря:
Огнь бо есть, недосто́йныя попаля́яй.
Боже́ственное Тело и обожа́ет мя и пита́ет:
Обожа́ет дух, ум же пита́ет стра́нно.
Услади́л мя еси́ любо́вию, Христе́, и измени́л мя еси́ Боже́ственным Твоим раче́нием; но попали́ огне́м невеще́ственным грехи́ моя́, и насы́титися е́же в Тебе наслажде́ния сподо́би: да лику́я возвелича́ю, Бла́же, два прише́ствия Твоя́.
Во све́тлостех Святы́х Твоих ка́ко вни́ду, недосто́йный? Аще бо дерзну́ совни́ти в черто́г, оде́жда мя облича́ет, я́ко несть бра́чна, и свя́зан изве́ржен бу́ду от А́нгелов. Очи́сти, Господи, скве́рну души́ моея́, и спаси́ мя, я́ко Человеколю́бец.
Влады́ко Человеколю́бче, Господи Иису́се Христе́, Боже мой, да не в суд ми бу́дут Свята́я сия́, за е́же недосто́йну ми бы́ти: но во очище́ние и освяще́ние души́ же и те́ла, и во обруче́ние бу́дущия жи́зни и Ца́рствия. Мне же, е́же прилепля́тися Богу, бла́го есть, полага́ти во Го́споде упова́ние спасе́ния моего́.
Ве́чери Твоея́ та́йныя днесь, Сы́не Бо́жий, прича́стника мя приими́; не бо враго́м Твоим тайну пове́м, ни лобза́ния Ти дам, я́ко Иу́да, но я́ко разбо́йник испове́даю Тя: помяни́ мя, Господи, во Царствии Твоем.
Желающий причаститься должен достойно приготовиться к этому святому Таинству. Приготовление это (в церковной практике оно называется говением) продолжается несколько дней и касается как телесной, так и духовной жизни человека. Телу предписывается воздержание, т. е. телесная чистота и ограничение в пище (пост). В дни поста исключается пища животного происхождения – мясо, молоко, яйца и, при строгом посте, рыба. Хлеб, овощи, фрукты употребляются в умеренном количестве. Ум не должен рассеиваться по мелочам житейским и развлекаться.